Logo
I want my nose back!

3D player models maken.

Mod medal
This medal is awarded to those who helped the site by moderating.
modmedal.gif
Link medal
This medal is awarded to those who helped by promoting the site on other websites.
linkmedal.gif
Tutorial medal
This medal is awarded to those who made a helpful tutorial.
tutmedal.gif
Meeting medal
This medal is awarded to those who joined at least one meeting.
meetingmedal-0003.gif
Mission medal
This medal is awarded to those who finished 10 missions.
missionmedal.gif
Avatar
15 Jul 2013 06:49
Wat is een player model?
Ik ken alleen Maya en 3D studio max...

Mother of cucumbers
Mod medal
This medal is awarded to those who helped the site by moderating.
modmedal.gif
Link medal
This medal is awarded to those who helped by promoting the site on other websites.
linkmedal.gif
Meeting medal
This medal is awarded to those who joined at least one meeting.
meetingmedal-0003.gif
Mission medal 2
This medal is awarded to those who finished 25 missions.
goudpotlood.png
Avatar
15 Jul 2013 18:29
Bedoel je een 3D animatie gewoon?

Zou eerst oefenen om 3D dingen te maken die stil staan... (sculptis of iets dat daar op lijkt is daarvoor wel goed! En gratis. Dat is meer zbrush gedoe... )

Mod medal
This medal is awarded to those who helped the site by moderating.
modmedal.gif
Link medal
This medal is awarded to those who helped by promoting the site on other websites.
linkmedal.gif
Tutorial medal
This medal is awarded to those who made a helpful tutorial.
tutmedal.gif
Meeting medal
This medal is awarded to those who joined at least one meeting.
meetingmedal-0003.gif
Mission medal
This medal is awarded to those who finished 10 missions.
missionmedal.gif
Avatar
15 Jul 2013 18:31 / last edited 15 Jul 2013 18:33
Zbrush werkt heel anders dan een gewoon 3D programma (of was het nou een andere...), dus dat lijkt me niet echt goed om mee te beginnen en dan met een andere verder te gaan. Maar het leek me wel leuker van wat ik ervan gezien heb. Je tekent dan in de lucht zeg maar. In gewone 3D programma's klei je eigenlijk.
Wat ik me kan herinneren van 3D studio is dat je een blok pakt (of bal), het aantal polygons naar wens aanpast en de grootte ook en er dan gewoon mee gaat kleien. Hoewel ik de knopjes daarvoor niet uit mijn hoofd weet, dan zou ik het eerst weer moeten zien dat programma en er mee gaan klooien. Dat geldt ook voor Maya. Daar weet ik iets meer van omdat ik dat op school heb geleerd.

Donate medal
This medal is awarded to those who made a financial contribution.
donatemedal.gif
Mod medal
This medal is awarded to those who helped the site by moderating.
modmedal.gif
Link medal
This medal is awarded to those who helped by promoting the site on other websites.
linkmedal.gif
Tutorial medal
This medal is awarded to those who made a helpful tutorial.
tutmedal.gif
Meeting medal
This medal is awarded to those who joined at least one meeting.
meetingmedal-0003.gif
Prize medal
This medal is awarded to those who made a contest possible by donating a prize.
medalprize.gif
Mission medal
This medal is awarded to those who finished 10 missions.
missionmedal.gif
Avatar
15 Jul 2013 19:15
AngelsDead schreef:
Is er hier iemand die mij stap voor stap wil en kan leren hoe een van de twee 3d programma's werkt en hoe je "makkelijk" een player model kan maken?

Er is voor dat soort dingen geen makkelijke manier, tenzij je al tevreden bent met aartslelijke rommel.

Afgekloven potloodje
Mod medal
This medal is awarded to those who helped the site by moderating.
modmedal.gif
Link medal
This medal is awarded to those who helped by promoting the site on other websites.
linkmedal.gif
Meeting medal
This medal is awarded to those who joined at least one meeting.
meetingmedal-0003.gif
Avatar
15 Jul 2013 23:37 / last edited 15 Jul 2013 23:40
3D Studio Max is wel wat makkerlijker te leren dan Maya, dit komt vooral vanwege het feit dat Max niet echt verborgen menu's heeft, die Maya dan wel weer weet te verstoppen. (die lui zijn net paashazen met hun verborgen eitjes...)

Verder gebruikte ik deze site aardig vaak: http://www.tutorialized.com/tutorials/3ds-max/modeling/1
Er komt alleen wel wat meer bij kijken dan alleen maar het model maken wat betreft player models. Zo moet je ook leren riggen (skelet opbouwen, zodat je karakter ook echt kan bewegen.), skinnen (zorgen dat de "huid" vast zit aan het skelet) en animeren is misschien ook wel handig. Gewoon voor de basis. (Al zou ik geen idee hebben hoe dat zou werken in Gary's mod.)
Ik zou zeggen: probeer eerst maar eens een dood object te maken met alle juiste mapping en textures, de tools te leren kennen voordat je een level hoger gaat proberen.

Ga er ook niet vanuit dat je in een uurtje een goed bruikbaar model hebt. Zelfs de meest ervaren 3-D-ers doen er dagen, soms zelfs weken over om een mens te maken, te perfectioneren en gebruiksklaar te maken.

Mod medal
This medal is awarded to those who helped the site by moderating.
modmedal.gif
Link medal
This medal is awarded to those who helped by promoting the site on other websites.
linkmedal.gif
Tutorial medal
This medal is awarded to those who made a helpful tutorial.
tutmedal.gif
Meeting medal
This medal is awarded to those who joined at least one meeting.
meetingmedal-0003.gif
Mission medal
This medal is awarded to those who finished 10 missions.
missionmedal.gif
Avatar
16 Jul 2013 06:43 / last edited 16 Jul 2013 06:43
Ik vind zelf dat maya mooiere resultaten geeft.
Maar 3D studio is wel makkelijker ja.